Coronavirus

Maatregelen in Grimbergen n.a.v. coronavirus

Naar aanleiding van het coronavirus gelden in Grimbergen een aantal maatregelen.

Klik HIER om deze maatregelen te bekijken.

Grimbergen Helpt

Gemeentelijke rubrieken
afdrukken

Gemeentediensten op afspraak - mondmasker verplicht


Om alle inwoners op een veilige en vlotte manier te kunnen helpen, werkt het gemeentebestuur van Grimbergen op afspraak. Dit biedt ook het voordeel dat u als de burger kan langskomen op een moment dat dit het best voor u past.

Grimbergen - Om veiligheidsredenen werd op 17 maart 2020 de vrije inloop in het gemeentehuis verboden door de Nationale Veiligheidsraad. Ondertussen zijn de COVID-19-maatregelen versoepeld. Toch blijven er bepaalde veiligheidsmaatregelen gelden bij een bezoek aan het gemeentehuis:

  • Bezoekers aan het gemeentehuis moeten verplicht een mondmasker dragen;
    Ook voor de bezoekers aan het Sociaal Huis is een mondmaskers verplicht.
  • ontsmet de handen bij het binnenkomen in de onthaalruimte;
  • bewaar steeds de nodige afstand (1,5 m).


Maak steeds een afspraak
“Hetgemeentebestuur werkt op afspraak om alle inwoners op een zo veilig mogelijk en vlotte manier te kunnen helpen. Als burger kan u kiezen welk tijdstip voor u het best past. Niemand wacht graag, daarom worden de wachttijden tot een strikt minimum herleid. Het werken op afspraak is een volgende stap in een grotere vernieuwing van onze dienstverlening, waarbij we de burger nog meer centraal stellen”, vertelt  burgemeester Chris Selleslagh.
Komt u zonder afspraak, dan kan u niet onmiddellijk geholpen worden. Aan het onthaal wordt gekeken naar de eerst mogelijke vrije plaats in de agenda. Onze gemeente werkt aan een afsprakensysteem waarbij iedereen online een afspraak zal kunnen maken via de website.

Hoe een afspraak maken
voor het gemeentehuis?
Voorlopig kan u een afspraak boeken via
onthaal@grimbergen.be of op 02 260 12 11.
Wanneer kan u langskomen op afspraak in het gemeentehuis?  
  •     maandag:       8 tot 12 uur en 13 uur tot 16 uur;
  •     dinsdag:          8 tot 12 uur en 13 uur tot 16 uur;
  •     woensdag:     8 tot 12 uur en 13 uur tot 16 uur;
  •     donderdag:    8 tot 12 uur en 13 uur tot 19 uur;
  •     vrijdag:           8 tot 12 uur.


Hebt u specifieke vragen?
U kan met specifieke vragen voor de dienst burgerzaken ook terecht op rechtstreekse e-mailadressen.
Op de website kan u nagaan welk van de e-mailadressen u kan gebruiken:  
bevolking@grimbergen.be / vreemdelingen@grimbergen.be of burgerlijkestand@grimbergen.be

Meer en meer digitaal
Er wordt meer en meer ingezet op digitale dienstverlening waar mogelijk. U hoeft zich dan niet meer fysiek te verplaatsen. 
Wist u dat u met uw elektronische identiteitskaart (eID) u heel wat documenten zelf raadplegen, downloaden en afdrukken:
  
Chris Selleslagh
chris.selleslagh@grimbergen.be – 02 260 12 00 - 0475 70 43 03
Burgemeester
Politie, brandweer, burgerlijke stand, infrastructuur, wegen en water, gebouwen, groen